۵ شخصیت ضعیف تاریخ دنیای تخیلی مارول

0
(0)

مارول دارای فهرست گسترده‌ای از شخصیت‌ها در تاریخ کمیک‌بوک‌های خود است، چیزی در حدود ۸۰۰۰ شخصیت اصلی و اگر نسخه‌های فرعی، تک و چند نفره افراد را هم حساب کنید، تعدادشان بیشتر می‌شود.

تنها بخش کوچکی از این موارد در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی معرفی شده‌اند. بنابراین بسیاری از مردم اطلاعات کمی درباره جهان گسترده برند مارول دارند. ما تعداد زیادی قهرمان و شرور فوق‌العاده قدرتمند را در نسخه‌های لایو‌اکشن دیده‌ایم اما اکثریت قریب به اتفاق قوی‌ترین شخصیت‌های مارول هنوز از صفحات کمیک‌بوک‌ها خارج نشده‌اند.

۵. لژیون (Legion)

اگر سریال شبکه اف‌ایکس را به خاطر داشته باشید، قطعا لژیون را هم به یاد می‌آورید که یکی از بدخلق‌ترین شخصیت‌های آن برنامه جذاب بود. لژیون به لطف پدرش، چارلز خاویر، یکی از قوی‌ترین جهش‌یافته‌هایی است که تا به حال به دنیا آمده و در سطح امگا قرار دارد. قدرت‌های او اساسا نامحدود هستند اما به دلیل روحیه ناپایدار او کمی نقص دارند و این روحیه ناپایدار ناشی از اختلال هویت اوست. این مشکل به خاطر تماشای حادثه تلخ کشته شدن ناپدری‌اش به وجود آمد.

این اتفاق باعث یک شکاف روانی در مغز او شد و در نتیجه او فقط یکی از شخصیت‌های مختلفی است که در اقیانوس مغز او شناور هستند و هرکدام یکی از توانایی‌های وی را کنترل می‌کنند. آزاردهنده است اما به هر حال، دیوید در طول مجموعه مذکور و کمیک‌ها، قدرت‌هایی مانند پیروکینزیس، تله پاتی، زور فراوان، سرعت بالا، درمان زخم‌ها، سفر در زمان، کنترل ذهن و حتی تغییر واقعیت (متفاوت با اسکارلت ویچ) را نشان داده است. اگر لژیون تا به حال اوضاع ناجور خود را سروسامان داده بود، می‌توانست شماره یک این لیست باشد.

۴. پروتئوس (Proteus)

پروتئوس (کوین مک تاگرت) یکی دیگر از جهش‌یافته‌های سطح امگا است که به طور خاصی می‌تواند واقعیت را دستکاری کند. همان‌طور که می‌بینید افراد بسیاری مانند اسکارلت ویچ در این لیست حضور دارند. این ویژگی‌ فقط یکی از توانایی‌های اوست. پروتئوس دارای قدرت‌هایی متنوع و گوناگون است. او می‌تواند در هر کجای جهان و چندجهانی مارول، تله‌پورت کند، میدان‌های نیرو تولید کند، مولکول‌های مواد را دستکاری کند و فرم سیاره‌ها را با تفکر خود تغییر دهد. او یکی از معدود موجوداتی است که می‌تواند به سطح اختر سفر نماید. توانایی‌های تله پاتی و تله کینتیک او فراتر از حد تصور هستند.

پروتئوس در شکل طبیعی خود، موجودی متشکل از انرژی خالص است که اساسا همین ویژگی، او را جاودانه (اما نه کیهانی) می‌کند. متاسفانه کوین باید گاهی اوقات بدن انسان‌ها را تسخیر کند تا از انرژی آن‌ها تغذیه نماید. پس از این رد و بدل شدن انرژی بین او و یک انسان، آن فرد تبدیل به یک زامبی می‌شود. به هر حال، هر فرد، معایب و مشکلات خاص خود را دارد.

۳. سنتری (Sentry)

 

سنتری حاصل تلاش دولت کانادا برای ایجاد فردی مانند کاپیتان آمریکا اما با قدرتی صد هزار برابر بیشتر است. دولت کانادا پس از چندین دهه تلاش ناموفق، در نتیجه یک حمله تصادفی در مرکز آزمایشگاه و خوردن ماده شامل فرمول شیمیایی توسط رابرت رینولدز معتاد (او را با رایان رینولدز ددپول اشتباه نگیرید) موفق به خلق چنین غولی شد. رینولدز طبق کمیک‌ها، قدرتی برابر با یک میلیون خورشید سوزان را به دست آورد. سنتری دارای قدرتی بالاتر از کلاس ۱۰۰ است (او کارنیج را دو تکه کرده و هم‌زمان ثور، شی‌هالک و کاپیتان مارول را شکست داده است).

او قدرت پرواز با سرعت بالا و توانایی تله پاتی (فراتر از پروفسور ایکس) دارد. او می‌تواند مرده را زنده کند و حواسش آن‌قدر تقویت شده‌اند که می‌تواند صدای ضربان قلب یک پروانه را در آن سوی جهان بشنود. نیک فیوری او را به عنوان موجودی قدرتمند در سطح مثبت ۱۰ قرار داده است و آقای فنتستیک او را تهدیدی در سطح امگا می‌داند. متاسفانه یک نسخه تاریک از او به نام ووید ظهور کرد و ویرانی‌هایی به بار آورد تا این که سنتری او را به عنوان بخشی از خود پذیرفت و آن‌ها با هم ادغام شدند و یک موجود قوی‌تر ایجاد شد. سنتری قدرت دستکاری مولکولی دارد و مرد مولکولی را در یک نبرد شکست داده است.

به همین دلیل است که او اینجا در این لیست قرار دارد. متاسفانه سنتری کنترل کامل توانایی‌های خود را ندارد و اغلب بر دیگر شخصیت خود، ووید متکی است تا در مواقع خطرناک شدن امور، مسئولیت را بر عهده بگیرد اما این مشکل از زمان غلبه بر اختلال روانی او، بسیار کم‌تر شده است. اکنون او می‌تواند از قدرت مولکولی خود برای ساختن اشیا و حتی موجودات حساس استفاده کند. این توانایی به نوعی خداگونه است. علاوه بر این، سنتری نیازی به آب و غذا ندارد، نقطه ضعف او ناشناخته است و عملا می‌توان گفت که او یک جاودانه است. آیا او در نبردی جداگانه گالاکتوس را شکست داده است؟ قطعا همین‌طور است.

۲. فرانکلین ریچاردز (Franklin Richards)

فرانکلین ریچاردز، پسر رید ریچاردز و سوزان استورم ریچاردز، از اعضای چهار شگفت‌انگیز و بسیار قوی‌تر از هر یک از والدینش است. این بچه، یک جهش‌یافته در سطح امگا است که اغلب از نظر پتانسیل آینده‌اش، به عنوان قوی‌ترین جهش‌یافته در دنیای مارول رده‌بندی می‌شود. او قادر است واقعیت را تغییر داده و جهان‌های دیگری را تنها با یک فکر و ایده ایجاد کند.

او سلستیال‌ها را شکست داده است و به طور منطقی تصور می‌شود که دارای قدرتی برابر با آن‌ها باشد (اگر نگوییم بیشتر). فرانکلین مانند قوی‌ترین افراد این لیست، می‌تواند مولکول‌ها را دستکاری کند. علاوه بر این، او دارای توانایی‌های تله پاتی، تله کینز، سفر در زمان، پرتاب انرژی، پیش‌آگاهی، دوام فوق‌العاده و نیروی اختری است. یک نسخه بزرگسال از این شخصیت، قبلا گالاکتوس را شکست داده است. آیا کسی هم هست که این کار را نکرده باشد؟

۱. مرد مولکولی (Molecule Man)

مرد مولکولی می‌تواند هر کاری انجام دهد. مرد مولکولی (اوون ریس) در نتیجه یک اتفاق تصادفی عجیب و غریب و برخورد با یک دستگاه انرژی اتمی خلق شد. هم‌چنین از عوارض جانبی این اتفاق ناگوار می‌توان به ایجاد یک حفره بین زمین و ابعاد فراتر از آن اشاره کرد اما این موضوع نیاز به یک متن متفاوت دیگر برای بررسی دارد. این حادثه به ریس این قدرت را داد که بتواند مولکول‌های هر چیزی را کنترل کند. البته که اولین غریزه و خواسته او تسلط بر جهان بود.

خوشبختانه این اتفاق نیافتاد. قدرت‌های ریس به دلیل مسائل روانی موروثی مادرش، مختل شد اما از آن‌جا که همه چیز در کل جهان از مولکول ساخته شده است، مرد مولکولی، در بهترین حالت خود، می‌تواند تقریبا هر کاری را برای هر چیزی یا هرکسی انجام دهد. او اساسا می‌تواند تمام اشکال ماده در جهان یا حتی چندجهانی مارول را دستکاری کند. او می‌تواند اجسام یا موجودات را به سطح اتمی یا زیر‌اتمی تجزیه نماید و در نتیجه یک ماده را به چیزی کاملا متفاوت تبدیل کند. او می‌تواند در سطح مولکولی، شکل اجسام یا افراد را تغییر دهد.

اوون هم‌چنین می‌تواند بر اجسام غول‌پیکر تاثیر بگذارد و در کمیک‌ها یک رشته‌کوه را هم به حرکت درآورده است. او بسته‌های قوی انرژی را شلیک می‌کند و می‌تواند از طریق فضا و در بین ابعاد جابه‌جا شود. به طور کلی، او می‌تواند زمین یا حتی جهان را در هر زمان که بخواهد نابود کند. او در بالای این فهرست قرار دارد، زیرا خود یاتو، خالق اصلی، اعلام کرد که مرد مولکولی قوی‌ترین موجود در چندجهانی مارول است. به نظر می‌رسد که باید حرف او را قبول کنیم.

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *