0
(0)

پکیج برقی چیست و چه کاربردی دارد 

پکیج برقی دستگاهی است که از انرژی برق برای گرم کردن آب استفاده می کند.مصرف برق پکیج های برقی به نسبت پکیج های گازی بیشتر است و هزینه ماهانه آن در فصل زمستان به مراتب بیشتر است ولی برای حل این مشکل شرکت نوژان از تکنولوژی کنترل بهینه با سیستم پیامک و ضد یخ بهره گرفته است. این پکیج ها با پکیج های گازی و گازوئیلی متفاوت هستند چون به جای سوخت فسیلی از برق شهری تغذیه می شوند.

پکیج های برقی هیچ نیاز به گاز شهری ندارند و کاملا بدون گاز کار می کنند و به همین دلیل هم نیازی به دودکش ندارند.

جهت خرید پکیج برقی کلیک کنید

انواع پکیج برقی

پکیج های برقی انواع مختلفی

 دارند و در سه طبقه دسته بندی می شوند. این سه دسته بندی عبارتند از: کویلی، ذخیره ای و صفحه ای. این طبقه بندی ها بر اساس نوع مبدل ، عملکرد انرژی، مصرف انرژی و بازده انرژی تعیین می شوند.

این پکیج ها بیشتر در محیط هایی که گاز شهری در دسترس نیست استفاده می شود، هرچند که هزینه برق آن به نسبت پکیج های گازی بیشتر است، ولی با توجه به اینکه نبود گاز شهری در زمستان سکونت را غیر ممکن می کند، بهترین گزینه پکیج برقی می باشد و همچنین با توجه به پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی و کنترل هوشمند، بعضی از این دستگاه ها بروز شده اند و قابلیت کنترل هوشمند را دارند که به مقدار قابل توجهی هزینه برق را کاهش می دهد.

برخی از پکیج های برقی برای گرمایش استفاده نمی شوند، بلکه برای مقاصد دیگر استفاده می شوند. این پکیج ها می توانند به عنوان یک مبدل استخری برای تولید آبگرم استخر یا جکوزی استفاده شود.

این پکیج ها مانند پکیج های گازی به آب شهری متصل می شوند و آبگرم مصرفی برای استحمام و مصارف خانگی را به طور کامل و ایده آل تامین می کنند، همچنین کاملا سازگار با سیستم گرمایش از کف، رادیاتور و داکت اسپلیت است و میتوان با خیال راحت زمستان را سپری کرد.

انواع پکیج برقی از لحاظ برق مصرفی

پکیج‌های برقی با توجه به میزان مصرف برقشان به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی به شما کمک می‌کند تا با توجه به نیازتان، پکیج مناسب را انتخاب کنید.

پکیج‌های کم مصرف:

این پکیج‌ها حداکثر 24 وات برق مصرف می‌کنند و دارای رده انرژی B یا C هستند. آنها از تکنولوژی‌های جدید مانند سیستم پیامک و ضد یخ زدگی خودکار استفاده می‌کنند که به صرفه‌جویی در مصرف برق کمک می‌کند. پکیج‌های کم مصرف برای فضاهای کوچک و متوسط مناسب هستند، اما قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های دیگر دارند.

 پکیج‌های با مصرف متوسط:

مصرف برق این پکیج‌ها بین 9 تا 12 کیلووات است و رده انرژی آنها C یا B می‌باشد و برای فضاهای متوسط و بزرگ مناسب هستند. پکیج های دیواری تکفاز تا متراژ 130 و زمینی تکفاز تا 200 متر زیربنا رو پوشش می دهند.

اگر متراژ شما بیشتر از متراژ بالا هستید شما نیاز به برق سه فاز دارید.

 پکیج‌های پرمصرف:

این پکیج‌ها بیشتر از 18 کیلووات برق مصرف می‌کنند و رده انرژی آنها C یا پایین‌تر است. برای فضاهای بزرگ و یا مصارف صنعتی مناسب هستند و حتما نیاز به برق سه فاز دارند.

در ادام لیست پکیج ها و متراژ تحت پوشش آنها را قرار داده ایم

بروشور محصولات نوژان

پکیج زمینی و دیواری

پکیج های برقی در دو مدل دیواری و زمینی تولید می شود. که با توجه به شرایط و متراژ محیط توسط کارشناسان نوژان انرژی انتخاب می شوند.

در زیر  برخی از انواع مدل های پکیج برقی نوژان را قرار دادیم.

پکیج دیواریپکیج برقی دیواری نوژان

پکیج‌های دیواری به دلیل مزایای متعددی که دارند، به یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های گرمایشی در آپارتمان‌ها و واحدهای مسکونی تبدیل شده‌اند. در اینجا به برخی از مهم‌ترین مزایای این نوع پکیج‌ها اشاره می‌کنیم:

 اشغال فضای کم، نصب آسان و قیمت مناسب:

پکیج‌های دیواری به دلیل نصب روی دیوار، فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و این امر آنها را برای آپارتمان‌ها و واحدهای مسکونی کوچک ایده‌آل می‌سازد.
نصب آنها به مراتب ساده‌تر از پکیج‌های زمینی است و نیاز به فضای اضافی و یا موتورخانه ندارد.
به طور کلی، قیمت پکیج‌های دیواری پایین‌تر از پکیج‌های زمینی است.

تنوع مدل بالا، راندمان بالا و استقلال در گرمایش و تامین آب گرم:

پکیج‌های دیواری در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند که به شما امکان می‌دهد تا پکیج متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزلتان را انتخاب کنید.
به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید، راندمان بالایی دارند و مصرف انرژی آنها بهینه‌تر است.
با استفاده از پکیج‌های دیواری، هر واحد مسکونی به طور مستقل گرمایش و آب گرم خود را تامین می‌کند.

عدم نیاز به موتورخانه، قابلیت تنظیم دما و تولید آب گرم فوری:

برخلاف پکیج‌های زمینی، پکیج‌های دیواری نیاز به موتورخانه ندارند که این موضوع فضای شما را بیشتر می‌کند و از هزینه‌های ساخت و نگهداری می‌کاهد.
قابلیت تنظیم دمای محیط را دارند و شما می‌توانید دمای مناسب را برای خود و خانواده‌تان تنظیم کنید و از گرمای مطبوع در زمستان لذت ببرید.
می‌توانند به سرعت آب گرم فراهم کنند که به معنای استحمام و شستشوی ظروف بدون معطلی و انتظار است.

 پکیج زمینی

پکیج‌های زمینی، نوعی از سیستم‌های گرمایشی هستند که به دلیل ظرفیت گرمایشی بالا، برای واحدهای مسکونی بزرگ، ویلاها و مکان‌های تجاری مناسب هستند. این پکیج‌ها برخلاف پکیج‌های دیواری، روی زمین نصب می‌شوند و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. مزایای پکیج زمینی شامل:

ظرفیت گرمایشی بالا و عمر مفید بیشتر:

مهم‌ترین مزیت پکیج‌های برقی زمینی، ظرفیت گرمایشی بالای آنها است. این پکیج‌ها می‌توانند به راحتی فضای بزرگ را گرم کنند و برای آب و هوای سرد مناسب هستند.
به طور کلی، عمر مفید پکیج‌های زمینی بیشتر از پکیج‌های دیواری است.

امکان استفاده از مخزن ذخیره آب گرم و راندمان بالا:

برخی از پکیج‌های زمینی دارای مخزن ذخیره آب گرم هستند که آب گرم مصرفی را به طور دائمی در اختیار شما قرار می‌دهد.
پکیج‌های زمینی راندمان بالایی دارند و مصرف گاز آنها بهینه‌تر است.

قطعات پکیج

پکیج های برقی دارای چهار بخش کلیدی است: المنت، پمپ، مبدل حرارتی، و برد کنترل. یک المنت گرمایی می دهد که برای گرم کردن آب لازم است. یک پمپ مسئولیت گردش آبگرم در مدار گرمایش را دارد. یک مبدل حرارتی گرما را از المنت به آب می آورد. وظیفه آن این است که مانند آب جوش در قابلمه، بدون تماس با آب، گرما را به آب برساند. برد کنترل وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که آب گرم یا بخار به روشی ایمن تولید می شود و کاربر بتواند به راحتی دمای آب را مشاهده و تنظیم کند.

علاوه بر این چهار قسمت کلیدی، معمولا این پکیج ها کاملا عایق هستند تا اتلاف انرژی را به حداقل برسانند.

معمولاً عناصر گرمایش مقاومتی از آب عبوری از دیگ عایق می شوند.

مشکلات رسوب گیری در پکیج برقی

هر ماده معدنی محلول در آب با تبخیر متمرکز می شود و تمایل به تشکیل یک پوشش سطحی گرمایشی را دارد. حتی آب آشامیدنی ممکن است حاوی مواد معدنی کافی باشد تا در نهایت ورودی مبدل را مسدود یا رسوب کند. لوازم خانگی را می توان به آسانی تمیز کرد، اما در مورد پکیج اینطور نیست و نیاز به کنترل مواد شیمیایی آب برای کاهش رسوب دارد به همین دلیل حتما برای عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر از فیلتر های رسوب گیر باید استفاده شود.

گرمایش الکتریکی به طور کلی بسیار کارآمد است. از آنجایی که جریانی از گازهای حاصل از احتراق که از دیگ بخار ساطع نمی شود وجود ندارد، تقریباً تمام انرژی مصرف شده در آب گرم یا بخار محصول به شکل مفید ظاهر می شود و نیاز به دودکش هم ندارد.

سخن آخر

nozhanenergy شرکت نوژان  یکی از تولید کننده های پکیج برقی در ایران است که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا مانند: کنترل هوشمند، سیستم ضد یخ زدگی خودکار، صفحه کنترل هوشمند لمسی، سیستم انتقال حرارت القایی و … ، توانسته نسبت به رقبای خود در داخل و خارج از کشور پیشی بگیرد و گام مهمی در زمینه صادرات بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

We are sorry that this post was not useful for you!

Let us improve this post!

Tell us how we can improve this post?